Reklama dzieli się na rozmaite typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również dużo innych, jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najlepiej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie tylko – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego klienta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Systemy identyfikacji wizualnej
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie potencjalnego klienta są niesłychanie różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niesłychanie odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.